Al Besiberri Sud pels estanys de Gémena

Tras el día de pujada a la Punta Alta de Comalesbienes i el mes tranquil de senderisme per Barruera tocava novament marxa. Esta vegada eixiem des del mateix balneari de Caldes de Boí cap al Besiberri Sud (3024 m.) pel sender que es dirigeix als estanys de Gémena. Des dels quasi 1500 m. fins als 2200 m. dels estanys en pujada continua per bosc. Vorejem el de Baix i seguint la senda cap al de Dalt, abans d’arribar apareix la senda que munta directe cap al 3000 que tocava hui. Acompanye a Bea a una pradera on es quedarà i deixe el motxiló i canvie a modo trail.

A partir d’aquí la senda comença altra volta a agafar desnivell i apenes es pot còrrer encara que era mes comoda que la de la Punta Alta. Passe prop dels Estanys Gelats i la senda ( o les fites mes be) encaminen la ruta cap a la Collada d’Abellers. La vista de la cresta dels Besiberris ja s’adivina espectacular. Seguim i fem cim del Besiberri Sud. Prop també està el Comaloforno (3029 m.) pero la cresta que el separa del Besiberri no es especialment atractiva per a fer-la en solitari així que el deixem per altra ocasió i anem cap a baix perque havien previsions de tronades de vesprada.

Torne al punt on estava Bea, dinem ràpidament i eixim cap a baix que encara quedava caminar unes hores. A pesar d’alguna gota i els núvols, la tormenta ja ens va agafar a Boi sopant. Objectiu complit: la ruta van ser 17.5 km. anada i tornada i uns +1600 m. de desnivell.

Aquesta entrada s'ha publicat en Corrent per la muntanya, Muntanya i etiquetada amb , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.