A l’Alt de Guisop pel PR-31 i per l’Alt de la Ximenera

Partint del Xorret de Catí volia fer una clàssica: la pujada a l’Alt de Guisop pero també volia investigar els contraforts i les parets que li fan de suport, i poc accessibles, des del Clot dels Manyes. Així que vaig anar seguint les indicación del PR-CV-31 que ens pugen per una senda prou marcada, passant per la cova de Mossén Francés, fins a l’Alt de Guisop. La ruta continua pel camí mes evident, la corda de la muntanya, cap a la zona de les emissores i fins al Maigmonet. Aquí ja baixe cap al Coll de l’Eixau i pista cap a baix.

Abandonem la pista per dirigir-nos per senda al primer dels masos de la zona, la Casa de les Coves, i seguim per la senda que tantes voltes he passat en carreres i en eixides amb els companys. Passe per un barranc amb una muralla natural de roca que m’avisa que estic entrant a la zona que buscava (després vaig vore als mapes que per aquí també podria haver començat a ascendir). Pero no remunte per allí i continue un poc mes per la senda per a just abans de arribar al següent mas, Casa de Monis, girar a la dreta i anar per una sendeta que acaba per anar perdent-se i retrobant-se per anar pujant poc a poc cap a les partes i pics que tenim davant: l’Alt de la Ximenera. Estem totalment en zona d’arruis: l’olor, els excrements, les zones on dormen i fins i tot la cova que trobe en eixe pic tenen restes seues. I un parell d’eixemplars fugen del meu pas. Esta zona no esta xafada per senderistes i les sendes estan obertes a l’altura d’estos herbívors, si trobes sendes. Una volta a la cova, continue fora de senda, flanquejant la paret fins a trobar el pas entre els murs de roca que em permeten superar altura i colocar-me entre les agulles i aristes de la zona.

Des d’aquí ja es evident la última pendent que queda per tornar a muntar per segona vegada a l’Alt de Guisop. La baixada la faig també per PR-CV-31 cap al Xorret de Catí.

Al final la ruta ens ha eixit per uns 16 km i +1000 m. de desnivell i amb una zona nova que no coneixia.

Aquesta entrada s'ha publicat en Altres municipis de la comarca, Corrent per la muntanya, General, Muntanya, Valls del Vinalopó i etiquetada amb , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.