Pel Duaime, la Safra i Les Pedrises

Hui ha tocat ruta pels termes de la Romana, Novelda i Monòver recorrent les alineacions paral·leles de la serra del Duaime i la de la Safra-Pedrises. L’equip format per Vicente, Eulogio, Pepe i jo hem fet el recorregut en un dia que ha eixit nuvolat durant les primeres hores del dia. Hem deixat el cotxe prop del paratge Els Batistes i pel camí asfaltat de Monòver (uns 4 km) hem anat cap al coll que separa Beties del cim mes alt de la serra del Duaime. Ahí ja hem girat a esquerra, primer per camí i despres senda fins als 837 m. Hem baixat un poc fins conectar amb els camins i sendes que porten a la Safra, pujant per la canal. Baixada per senda i cap al geodèsic de Les Pedrises i després seguint la cresta buscant altre sender que ens baixara cap al camí que teniem baix. Al final, monte a través per on millor hem pogut.

I aquí, a pesar de l’hora, hem tornat a muntar per una senda a la Replana, fins a l’antena de comunicacions i després, ja sense senda, buscar el pas entre les parets del final de la serra del Duaime per a baixar la faixa de roca que es veu des de la carretara. I com a guinda, la visita a la font de la Perdiguera, que ens ha servit per a refrescar-nos abans d’arribar al cotxe.

Al final, la ruta han segut prop de 19km i +950 m.

Aquesta entrada s'ha publicat en Altres municipis de la comarca, Corrent per la muntanya, Muntanya, Novelda, Valls del Vinalopó i etiquetada amb , , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.