Primeres eixides a la muntanya: Montcabrer 1981 i 82

Al cim del Montcabrer

Les meues primeres eixides a la muntanya i acampades van tindre com a escenari el Montcabrer. Tota una aventura per a un grup d’amics amb 15 i 16 anys. La primera eixida va ser a setembre de 1981. Vam eixir uns quants amics (Jordi Vera, Alberto Molina i altres que no recorde ja que no tinc fotos) en bus de Novelda a Alacant i aquí vam agafar un altre cap a Alcoi. Una volta allí vam buscar l’estació de tren i ens vam muntar per baixar a l’estació d’Agres, que quedava prou llarg del poble. Vam acampar a la part alta, prop del convent, i amb ambientació musical, perque estaven en festes al poble. Al dia següent vam eixir “guiats” per Jordi, que era l’unic que havia anat al Montcabrer. No se quina ruta vam fer pero no arribàrem al pic. Varem acampar en algún lloc de la serra de Mariola sense saber on estavem i amb poca aigua. Al dia següent, perduts i desorientats, buscavem alguna referència que ens permetera tornar a la civilització i després de molt de caminar arribavem a un pic amb una creu des del que teniem Alcoi als nostres peus. Una volta vaig vore la ciutat, vaig respirar tranquil i me vaig prometre que no tornaria a eixir a la muntanya! I així vaig començar a la muntanya: amb una travessia d’Agres a Alcoi.

Un any despres trencava la promesa per a tornar pels mateixos dies amb els amics, al mateix lloc amb el mateix objectiu: acampada a Agres, festes del poble i al dia següent cap al Montcabrer. L’expedició la conformavem: Javi Santo, Gumiel, Jordi Vera, Javi, Alberto Molina, Ramón, José Manuel Sabater i jo. Esta vegada sí que vam triar el bon camí: passavem pel refugi de muntanya, les caves de neu i pujavem el cim del Montcabrer! La baixada la ferem pel mateix itinerari i tornarem a l’estació d’Agres, on vam passar la nit per a, de matí, agafar el tren que ens tornaria a Alcoi.

En 1982 sí que vaig fer algunes fotos per inmortalitzar la ruta:

Nota: els participants podeu afegir detalls d’estes eixides en els comentaris i poder així recordar mes coses.

Aquesta entrada s'ha publicat en Muntanya, Un poc d'història i etiquetada amb , , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

2 respostes a Primeres eixides a la muntanya: Montcabrer 1981 i 82

1. Jordi Vera ha dit:

La primera eixida va esser molt divertida. També venia Javi Cantó. El Alberto comprà una botella de conyac i se la va fotre per la nit, amb les consequéncies que vos podeu imaginar..