El Cid Falcoxtrem, una ultra per les nostres serres

Hora de començar!

Les serres del Maigmó i el Sit han segut l’escenari principal d’esta ultra de 70 km i + 3300 m. Llocs de paissatges coneguts i de múltiples eixides dominicals i també de competicions com la Melgatón i el Campionat Autonòmic de Llarga Distància, que en part també passaven pel recorregut d’esta El Cid FalcoXtrem pero amb una distància més llarga: 70 km i + 3300 m. I a pesar d’eixa familiarietat, eixir a les 5 de la matinada canvia les coses: quasi 3 hores d’obscuritat fan que no reconegues els senders i les sensacions siguen altres totalment diferents…

Eixim des del parc 9 d’Octubre de Petrer amb la carrera neutralitzada durant un quilòmetre perque la ruta prevista anava per la rambla que ara portava massa aigua, i eixim de la zona urbana amb la policia per davant fins que agafem la ruta correcta. Comparteix eixe tram en Xenxo, Gerardo i el Xato, que també anaven a fer-la junts, i em despedeix d’ells fins la meta. Comencem la pujada al Sit i a meitat, demana pas Ana Cristina Constantin, que anava entre els primers i s’havia perdut i estava recuperant posicions. Arribem dalt i toca baixar cap al Comptador per la senda mig desfeta i de nit encara. Seguim, Comptador, senda, pista, xarrant en alguns companys com Juanito del Club de Muntanya de Monòver… i arribem al primer avituallament. Ni idea de com i quants de la resta de corredors havien per davant, soles que ens diuen que som el tercer grup que passa. Menjem algo ràpid i seguim cap a Castellarets. Girava la vista i es podien vore els frontals de la gent que anava per darrere baixant del Sit. Imatges úniques que queden en la memòria. Baixada a Rabosa i d’aquí cap a Rasos de Catí. Dalt ja comença a fer-se de dia. Enfilem cap a la zona del Maigmó fins arribar al coll d’Eixau on tenim altre avituallament. Menjem i seguim cap al Maigmonet. Aquí coincideix en Lorena González, que tenia dalt a tota la familia animant-la. Seguim per tota la corda fins l’Alt de Guixop i ja comencem a trobar-nos neu del temporal de principis de setmana. Baixem cap al Portell de Castalla, creuem la carretera i anem per baix del Despenyador cap al Xorret de Catí, km 37.5 al avituallament principal. Aquí menje un plat de pasta, xarrant en Daniel, que ha anat allí a seguir la carrera. Segueix cap al Pantanet. En arribar me diuen que vaig el 19° de la general, primera referencia que tinc. Bones sensacions pero queda la part mes dura: la llarga y tècnica arista cap al Despenyador. La pujada es fa lenta i penosa. Pare junt al cartell del km 45 a descansar un poc i m’agafa un grup que anava darrere i seguim la marxa cap al cim. Torna a apareixer la neu. Des d’aquí seguim la pista cap a l’alt de Castalla. Recupere aire i velocitat pero el cos ja no està per a moltes alegries: al cap d’uns quilómetres, baixar costa…, anar en pla costa i des de l’Alt de Castalla (la part que menys coneixia) la zona no es tan corredora com parlaven.

Passen les hores i la pujada a Cardenes i estem en portes de Petrer. Allí apareix Daniel Martinez per animar-me i guiar-me a la meta. Encara havía que muntar al castell de Petrer entre el laberint de carrers del barri antic. I ja costera avall cap al parc 9 d’Octubre i entrant en meta amb un temps per baix de les 12 hores, que era el que volia: 11 h i 42 minuts. I finalment el 24º de la general masculina i el tercer màster. I compartint podium amb Juanjo Larrotcha, guanyador de la carrera en 8 hores, que també està en esta categoria.

Els companys arriben en posició 33 i 34 amb un temps de 13 hores excepte el Xato que va tindre que abandonar per molesties despres d’haver fet 52 km. Molt be tots!!

Video resum oficial de la carrera:

El meu video personal de la carrera:

I l’entrega de premis:

Aquesta entrada s'ha publicat en Altres municipis de la comarca, Corrent per la muntanya, Muntanya, Valls del Vinalopó i etiquetada amb , , , , , , , , , , , , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.