Pujada al Comapedrosa

Cim i Estany Negre al fons

La pujada al Comapedrosa (2942 m.) es ineludible si estem de vacacions per Andorra i hem fet poca muntanya per allà. Així que a per el pic. 7 de setembre i de la Massana muntem a Arinsal i passem el primer túnel, girem a la dreta i deixem el cotxe al parquing del  Parc Natural Comunal de les Valls del Comapedrosa. La ruta utilitza en la major part les senyals del GR-11, excepte al principi de l’Estany Negre, que ens desviem a la dreta per a enfilar-nos a l’arista seguint unes marques rodones grogues. Al cim, continuem seguint eixes marque fins a baixar a la part alta de l’Estany en que tornem a trobar el GR per a baixar de nou.

Comencem a caminar a les 9.15 h. Bea, Alba i jo en pla senderisme i amb bastons perque tot era pujada fins al refugi. Tranquilament anem muntant, parant, fent fotos del paissatge, al cap de 2 hores muntem el picnic per a reposar forces i afrontar la última pujada al refugi al que arribem poc abans de les 12 h. Elles es queden allí descansant i dinant i deixe la motxila gran, em pose la de trail i els pantalons curt i faig la resta de la ruta fins al cim i baixada. Preciosa tota la zona d’alta muntanya, les vistes i els estanys.

En total la ruta te 4 km fins al refugi i +750 m. i del refugi al cim algo mes de 3 km i quasi +700 m de desnivell afegits que vaig fer en poc mes d’una hora. I la baixada al refugi en uns 40 minuts. Menjar un poc i cap a Arinsal caminant tranquilament amb la familia.

Aquesta entrada s'ha publicat en Corrent per la muntanya, General, Muntanya i etiquetada amb , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.