Puig Campana i Ponoig

Al cim del Puig Campana

Visitem el Puig Campana i el Ponoig aprofitant que no donen temperatures molt altes per al 2 de juliol. Eixim de la Font del Molí directament cap al km vertical, que ens porta al cim pel camí mes curt: la canal pedregosa que finalitza a uns 1200 m. d’altitut. Els 6 membres de la expedició noveldera anem remuntant com es pot eixos 1000 m. tractant de no xafar massa la pedrera principal per a fer fàcil l’ascens. Arribem al cim en un dia espectacular.

Tornem a baixar per l’altra vessant cap al coll del Pouet. I aquí ens dividim: la mitat torna pel sender PR per la base de la muntanya cap a la font del Molí i ens esperarien fent-se un bocata i una cervesa. Gent raonable. L’altra mitat (més valents o imprudents segons es mire, jajaja) estirem el recorregut cap al cim del Ponoig (que per cert, mai havia xafat) i baixem per coll del Llamp cap al Mas de la Carrasca. Aquí agafem una pista que ens va baixant pero ens desviem a l’esquerra per una bonica senda que ens deixa, remuntant, altra volta prop del coll del Pouet. I des d’aquí, seguim el mateix camí que els altres companys.

Al cim del Ponoig

Una jornada perfecta si no fora perque quan quedaven meny de 2 km per acabar, tropece en el sender i caic de costat deixant el genoll i el muscle resentits. En fi, “tantas veces va el cántaro a la fuente, que acaba por … caerse”.

Finalment vam fer 21 km i +1500 m de desnivell, que podeu comprovar en el track que va gravar Javier i convertit en video.

Aquesta entrada s'ha publicat en Corrent per la muntanya, General, Muntanya i etiquetada amb , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.