TRAIL BOSQUES DEL SUR A CAZORLA

Seguim buscant sensacions en llargues distàncies i esta volta ens hem anat a Cazorla. L’Ajuntament de la ciutat havía organitzat un ultratrail de 107 km i un trail de 63 km, així que vaig participar a la versió més “curta”. Amb el nom de “Bosques del Sur” vol promocionar el sender del mateix nom i la serra de Cazorla.

Comencem a les 6 hores de la matinada des de les espectaculars ruines de l’Esglessia de Sta. Maria. I entre els prop de 80 corredors, uno molt especial: Francisco Contreras “SuperPaco”, que amb 79 anys també participava a la prova.

Eixim remuntant un bonic sender al costat del riuet Cerezuelo cap al Collado del Gilillo, superant quasi 1000 de desnivell en poc mes de 8 km. Eixe tram pensava que anava ser mes dur pero es fa prou suportable. Seria perque anàvem frescos encara o perque pujava per sendes i camins accessibles. Aquí está el video de l’arribada al primer punt d’avituallament al citat coll (el meu pas al minut 9 del video) on anava el 16 de la general.

Ja de dia seguim carrera en altura amb un paissatge espectacular d’alta muntanya i de boscos de pi negre i eixe aroma a bosc de la serra de Cazorla tant diferent a les nostres pinades.
Passe el cartell del km 20 en 2h i 20 minuts! Este ritme no es pot mantindre així que tranquilitat i a hidratar-se be i anar menjant que el dia començava a apretar un poc de calor.
La ruta passava per sendes, prats i per pistes restringides al trànsit o abandonades que feien les baixades prou ràpides i les pujades poc tècniques i en les que es podia mantindre un bon ritme. Passem per Los Rasos, el riu Gualay i Nava del Espino.
Anem fent ruta i passem per la coneguda cerrada de Utrero i el seu control posterior (km 47) a Vadillo Castril. Aquí ja faig un temps de 6 h i 18 segons. Encara quedaven 16 km per arribar a la meta de Cazorla. El ritme final encara es mes tranquil i es fa pesat quan ja veus Cazorla i el seu castell pero encara cal muntar per uns llargs zig-zags una última penya i baixar per l’altre costat, per Virgen de la Cabeza Km 60, que apareix al final del video anterior (passe al minut 49.26).

En donar-nos compte ja estem allí baixant pels carrers del poble cap a la plaça de Sta. Mª i la meta amb tota la gent pels carrers i les terrasses aplaudint i animant!
Resultats: acabe 25 de la general i 4º de la categoria Màster amb un temps de 8 h 55 minuts i 3 segons a una mitja de 8,26 min./km.

En resum, un ultra molt corredor amb poques zones tècniques pero amb un recorregut variat que no es fa monòton.

Aquesta entrada s'ha publicat en Corrent per la muntanya, General, Muntanya i etiquetada amb , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.