Al Sit per la Casa Costera i Els Plans

Huí calia fer una eixida llarga per tal de preparar el cos per a pròximes aventures de llarga distància així que tornem al Sit per a fer quilòmetres. Anem Victor, Javier i jo, encara que ells tenen planificat fer la mitat de la ruta.

Eixim de darrere de la Serreta, prop de la Casa Costera, per la que passem, i triem la ruta que puja al Sit pel sender PR, que huí bufava el vent de valent i no era pla d’anar fent equilibris per sendes mes aèries. Fem cim i seguim la corda buscant la baixada cap als Plans per una bonica senda pero ens fixem que hi ha possibilitats d’una baixada mes directa. Queda per a altra eixida la seua exploració. Arribem al coll on es bifurca el sender: un va a buscar el PR que munta des de les Basses de Monfort i l’altre enfila recte cap al cim. I aquí ens separem. Torne a muntar al cim per segona volta i pare en la bustia que vam colocar allà fa anys per a deixar constància del meu pas. Baixe cap a l’avet (en realitat un xiprer) i agafe la pista asfaltada. Continue per ella fins un poc mes avall de la bifurcació que munta les antenes. En una curva m’en eix buscant el barranc i aquí per dintre del mateix o per sendes del costat vaig baixant sense parar: Lloma Badà, naixement de Salinetes, barranc de la Sal, el riu i tornada a Novelda.

Des de dalt podiem vore com un mar de núvols des del mar s’endinsava cap a nosaltres

La ruta en total, 30 km i +1200 m. en 4 h. i 22 minuts.

Aquesta entrada s'ha publicat en Altres municipis de la comarca, Corrent per la muntanya, General, Muntanya, Novelda, Valls del Vinalopó i etiquetada amb , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.