Al voltant del barranc del Cint muntant Serelles i l’Alt de les Pedreres

Fent el barranc del Cint un poc mes ample

Buscant un itinerari corremuntanyer per a l’estiu que tinguera possibilitat de “banyà” final vam trobar una ruta circular des d’Alcoi que muntava el pic Serelles, baixava al barranc del Cint i tornava a pujar per a fer l’Alt de les Pedreres.

Eixim el diumenge 17 de juliol, Victor, Miguel Àngel i jo. Vam fer una xicoteta modificació per a començar de la zona recreativa del Preventori, on n’hi han unes piscines naturals, que seran la nostra recompensa final al realitzar la ruta. Així que baixem per la carretera cap a Alcoi, i prompte ens desviem per un sender a l’esquerra que ens porta a l’entrada del barranc del Cint, enllaçant ja amb el track de la ruta que estavem seguint. No entrem al barranc i seguim cap al pic de l’Aguila i el punt mes alt: Serelles amb 1100 m. Prompte abandonem les marques de sender pero fins al mateix cim hi ha un fum de fites de pedres que fa que siga fàcil seguir l’ascenció. Al cim encara hi ha rastre de l’incendi forestal de fa uns anys pero la panoràmica es especial: al nord ens observa el Montcabrer i enfront tenim el següent objectiu: l’Alt de les Pedreres (1056 m.),

La baixada es fa agradable i rapideta i prompte estem apropant-nos al pic on estan els voltors habitualment que ens controlen des de ben alt. Arribem a dalt i baixem pel cordal, amb uns imponents tallats als nostres peus, fins a l’ermita de Sant Cristòfol i d’aquí tornem cap al preventori, on ens espera un bany fresquet, cervesa i bocata.

En total han segut algo mes de 14 km. i +840m

Aquesta entrada s'ha publicat en Corrent per la muntanya, General, Muntanya i etiquetada amb , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.