De Novelda al Sit per l’esperó de Beltrà

DSC_0008Ja ho havía fet per trams pero calia completar el recorregut des de Novelda al cim del Sit, passant per l’esperó de Beltrá o dels caçadors. I este diumenge 4 de gener tocava, que estavem amb moltes festes i poca activitat d’alt rendiment.

Vaig eixir de Novelda, travessar el riu i agafe el camí de Lèdua, passant per damunt de l’autovía cap a la punta de la serreta. En passar per baix de les vies, continue pel barranquet en lloc de seguir pel camí asfaltat: més divertit, més recte i més propiocepció per als turmells. En 26 minuts em plante en la punta de la serreta i enfile pel camí cap al Sit, Em desvíe a la dreta pel camí, entre mig de la reforestació de pins, que ens endinsa en altre barranc tancat del que hem d’escapar per una mole rocosa aparentment complicada pero que resulta accessible i aèrea a la volta. Continuem pel fil dels penyassegats fins a enllaçar amb el PR i fer l’última muntada cap a les antenes. I d’aquí al cim en menys d’una hora des de la Serreta.

Menje una barreta, em lleve la jaqueta que hui no fa fret i a baixar cap a Novelda sense parar. La baixada ja la faig des de la Serreta tota pel camí, evitant el barranc. En total 2 hores i 38 minuts per a uns 21-22 km i +900 m de desnivell. Un bon test per a començar l’any i recordar-li al cos que tot no son festes.

Aquesta entrada s'ha publicat en Corrent per la muntanya i etiquetada amb , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

2 respostes a De Novelda al Sit per l’esperó de Beltrà

1. Retroenllaç: El Sit i baixada pel barranc de la Mama | REMITJONS

2. remitjons ha dit:

2 h. i 35 minuts el 20/11/2016 fent el mateix recorregut.