El Sit per les Mames i Els Plans

DSC_0024Queden zones espectaculars en el Sit i per aixó, després de la Lliga de Barris de Novelda, cal tornar un poc a la muntanya encara que la calor apreta. Per evitar-ho matinem Enrique i jo i anem a la Caseta Forestal de Petrer. Des d’este punt agafem la senda del Pi de l’Aire i vorejem la serra cap al Pou del Bitxo. Remuntem pel barranc del Pinatell i arribem a l’arista de la muntanya a l’altura del Coll Nord de la Mullonera. Aquí el contrast es radical entre la vessant noroest, suau, verda de carrasques i reforestada de pins, i la sudest: àrida, escarpada i amb molt poca vegetació,

Baixem fent zigzags per la senda en direcció a les Mames i d’aquí al coll dels Plans del Sit. Solejada, solitaria i poc accessible, condicions que fan que ens trobem amb la manada d’arruis usuaria d’estos racons. Ja comencem a remuntar els 300 metres de desnivell per a buscar el cim a 1107 m. Primer suaument i després quasi amb peus i mans.DSC_0025

En total, 2 hores i mitja, 13 km i +800 m de desnivell.

Deixe aquí la galeria completa de fotos y la ruta.

Aquesta entrada s'ha publicat en Altres municipis de la comarca, Corrent per la muntanya, General, Muntanya, Valls del Vinalopó i etiquetada amb , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

3 respostes a El Sit per les Mames i Els Plans

1. Enrique ha dit:

Buena trotada y como premio al madrugón, los arruiz.