EL DESAFÍO LURBEL DEL CALAR DE RÍO MUNDO 2014

IMG00711-20140427-1415El poble de Riopar ha viscut el 26 i 27 d’abril uns dias amb un ambient expectacular de carrera de muntanya: era el Desafío Lurbel del Calar de Río Mundo. El 27 va ser el día de matinar per a començar a còrrer: eixiem a les 8h. la carrera llarga, a les 8,15 els senderistes i a les 8,30 h. els de la carrera curta.

Al final, algo mes de 400 persones eixim en la llarga. Ens havien avisat de possibilitats de boira en altura, fortes ratxes de vent i fret

encara que finalment la boira no va aparèixer, vent soles en les parts més altes i poc molest i el fret, més be va ser frescor típic d’alta muntanya. El cel, inicialment nuvolat, va començar a obrir finestres de sol fins que es va quedar un dia lluminos.

Vam eixir de Riopar entre camins i sendes entre el bosc i prats cap a la Quebrada (1586 m.) enfilant per la cresta, amb alguns passos asegurats amb cordes i envoltats d’un paissatge kàrstic de llibre. Uns 500 metres de desnivell continuats. Arribats a les antenes de cim, baixem ràpidament per un camí i novament per senda per a enllaçar amb el Puerto del Arenal i seguim al parquing  dels Chorros. Comencem la segona remuntada important del la jornada: la Tenada de los Pastores. Aquí sobre el km 15 m’alcança Luis, de Lafoia.com, germà de Jose. I novament a baixar i em dirigeix cap a Casas de la Noguera on em trobe a Dani i a Jaume del Club. Fotos amb els companys, beguda, trosset de plàtan i segueix.

Superats el km 22 mire el rellotge: 3 hores justetes des de que hem eixit. Genial! L’objectiu que m’havia marcat: baixar el temps de 6 h i 58 minuts que havia fet en la Yeti Trail, amb una distància similar i un poc menys de desnivell, pareix factible.

Tanquem el primer anell del recorregut tornant al Collado del Jaral i iniciem el segón. Des d’aquí comence a trobar-me de cara a senderistes, que van fent el recorregut en sentit contrari al nostre i ens van animant, encara que es seu recorregut també es de prou hores.

Perfil i quilometratge teòric de la prova

Sobre el 30 arribe a Riopar Viejo on m’espera Bea que em fa algunes fotos i dona ánims encara que les ganes de dir ¡em quede aquí! comencen a apareixer. Prenc una botelleta d’autèntica beguda isotónica que porta ella (en lloc de l’aiguaxirri rebaixat amb aigua que dona la organització) i continúe.

Queda el pitjor: muntar als 1796 m de l’Almenara. Estem teòricament a prop i no arribe ni a vore-ho. Pregunte i finalment algú diu: “¿ves aquellas montañas? ¿ves el pico que asoma apenas detrás de ellas? Pues ese es”. Uf, alguna cosa comença a no quadrar-me: comence la muntada a l’Almenara que apenes es veu i hi ha que tornar a Riopar i tot en poc més de 10 km.? No son els 800 de desnivell que ens esperen, es que, a més, hi ha dos cims previs que hi ha que muntar i baixar.

Camine muntant com puc i cada ratet pare uns segons per a recuperar. El rellotge corre i els km apenes passen: arribe a les 13.27 h. al Collado de la Almenarilla a 1447 m. i toca baixar i tornar a muntar al Portillo de los Perros. Una volta allí observem que la ruta ens torna a baixar prou abans de la muntada final a l’Almenara. I comence a fer la última muntada que ja sembla eterna. Arriba un moment que dic prou! I em sente en una pedra 5 minuts a menjar-me mitja barreta. I torne a la marxa per a coronar els 1796 m a les 14.15 h. Ara ja es quasi tot baixada pero el poble ni es veu encara. Baixe corrent quan la inclinació i la força de la gravetat ajuden i animen. Si hi ha poca pendent o el terreny el pla, ja vaig caminant. Passe per la senyal dels 44 km i Riopar ni es veu encara. Soles els últims centenars de metres prop del poble i costera cap a baix, m’anime a fer un últim esprint i ja estem!

Total 7.30 hores. L’objectiu de rebaixar la marca de la Yeti Trail es imposible pero es que no ha tingut res a vore. Tots els tracks dels participants marquen que hem estat a prop del 48 km, no els 44,8 que anunciaven. I en desnivell sobre els +2800, més de 100 dels inicialment previstos.

Be, tot passa i després d’una dutxa freda, unes cerveses, menjar i companyia, el que fa unes hores era un patiment etern, es transforma en uns records gloriosos. Quin vici tan extrany que patim!!

Hem participat diversos membres del club en esta miniultra (ja no es pot dir marató) i tots hem conseguit finalitzar:

Francisco José Martínez García amb un temps de 7.30.05 h, posició general 135 i 45 dels veterans 1

José Manuel Rodríguez Martínez amb un temps de 8.17.40h, posició general 221 i 68 dels veterans 1

Jaime Beltrá Mestre i Javier Abad Guillen amb un temps de 8.54.02h, posició general 298 i 299 i 100 dels veterans 1, el segón d’ells.

I Paco Román i Nancy Sánchez amb un temps de 9.23.18h, posició general 349 i 350, i 120 dels veterans 1 i 8ª de les veteranes 1 respectivament.

Tots uns campions/ones!!

Aquesta entrada s'ha publicat en Corrent per la muntanya, General, Muntanya i etiquetada amb , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

5 respostes a EL DESAFÍO LURBEL DEL CALAR DE RÍO MUNDO 2014

1. Víctor ha dit:

Molt bona crònica, Garci! A vore si la següent la podem fer junts.

2. Paco ha dit:

Buena crónica y excelente tiempo.No llegamos ni a saludarnos!!

3. remitjons ha dit:

Això espere, Victor. I tú imagine que en més ganes encara!!
    Grácias Paco. La verdad es que llegué a la meta a las 7.45 h. y no os vi a ninguno y me puse a mitad de la gente. Y en acabar solo que vi entrar a Jose y regresamos pronto a Novelda.

4. juan carlos bruna maria ha dit:

excelente cronica,destacar el comentario que haces sobre la supuesta bebida isotonica que daba la organizacion,tome un vaso y lo siguiente que note a los pocos km de tomarla fue angustia y malestar en el estomago.personalmente me encanto la prueba y lo del sube y baja antes de coronar el almenara a mi me gusto mucho.un saludo

5. Esto es ¡genial! No he leído algo como esto desde hace mucho . Es agradable encontrar a alguien con algunas ideas nuevas sobre este tema. Este blog es algo que se necesita en Internet , alguien con un poco de sinceridad. Un trabajo útil para traer algo nuevo a la red. Gracias de todos lo que te leemos.