Per Bolón i Camara, a Elda

Muntant a Bolón pel barranc del "Capuchino"

Muntant a Bolón pel barranc del “Capuchino”

Acabem l’estiu amb esta ruta per terme d’Elda que conecta Bolón amb Camara. Hem triat l’itinerari de la Carrera de Camara 2013, que en total son 22.5 km i mes de 1000 m de desnivell positiu. Vam eixir del polígon industrial Campo Alto per agafar el PRCV-196 que dona la volta a Bolón per damunt del camp de tir fins a la “casa del crimen”. Aquí comencem a muntar a Bolón per l’única ladera boscosa que té i amb formes en la roca curioses, com la d’un caputxino. Primer cim del dia (656 m) i baixem per l’altra vessant cap als camins que ens porten a la cisterna del Altico del Gordo. Remuntem esta serra per un barranc que ens va aproximant a les faldes de Camara i enllacem amb el sender que circunvala la serra fins a l’aparcament que hi ha entre Marín i Camara. D’aquí pujada directa i explosiva fins al cim a 841 m.

Per a baixar agafem el sender PR-CV 221 que ens portará a la umbría de la serra i continuarem donant la volta fins a aparèixer novament a l’aparcament per on haviem passat. Ara ens encaminem cap a Marín, l’escola d’escalada i tornem a baixar, rodejant el “Altico del Gordo” pel PR-CV 25 cap a Bolón . Als seus peus, algunes cares pareixen dir “i ara hi ha que tornar a muntar altra volta?”. Efectivament els kilómetres, el sol i el paissatge àrid ens han anat castigant física i sicològicament i este últim tram es fa dur. Muntem per on vam baixar pero la baixada la fem per altra vessant: pel barranc del via crucis fins a conectar novament amb el sender PR-CV 196 que dona la volta i que ens portarà novament al polígon Campo Alto.

En esta ocasió hem fet el recorregut, en 4 horetes, Nancy, Alba, Elu, Jose, Garci, Miguel Angel i Rubén.

Aquesta entrada s'ha publicat en Altres municipis de la comarca, Corrent per la muntanya, General, Muntanya, Valls del Vinalopó i etiquetada amb , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Una resposta a Per Bolón i Camara, a Elda

1. Víctor ha dit:

A vore si la fem un altre dia perquè puga anar-hi.