De Portman a Cabo de Palos

Alguns dels integrants de la ruta damunt de la bateria militar del Monte de las Cenizas

A primers de junys vam fer una ruta circular que eixia de Portman, pasava pel Monte de las cenizas, arribava a la cala de los Renegaos i tornava per altre lloc. La zona ens va deixar gratament sorpresos pels seus paissatges i racons que ens va quedar en ment fer la que recorre tot el Parc Natural de Calblanque i acabar en cabo de Palos. Es finals de juliol, sabiem que anava a fer calor pero la zona umbrosa dels primers quilómetros i la brisa marina i la visió de l’aigua suposavem que anaven a fer suportable còrrer en ple estiu quasi al nivell del mar. No ens equivocàvem. Des del Club Novelder de Muntanyisme animen als corredors a anar a esta trobada estival i finalment anem a fer la ruta: Javier, Dani, Nancy, Roberto, Miguel Ángel, Enrique, Fernando i jo.

Fins al km 9, el itinerari segueix el mateix sender que fa unes setmanes, una zona umbrosa i amb el desnivell més fort en la muntada el monte de las Cenizas. A partir d’ahí seguim un sender que recorre tot el litoral fins a cabo de Palos. La ruta es un constant muntar i baixar de barrancs pero suau i amb poc desnivell. Resistint la tentació d’endinsar-nos a fer-nos un banyet en alguna de les cales, anem avançant al costat de cales, primer, i després per platjes: la de Negrete, Larga i Calblanque, entre altres. Les hores passen i la calor comença a fer el seu treball pero finalment arribem a Cala Reona on directament assaltem el xiringuito de la platja per a demanar begudes. Estem al km 19 i son les 11.30 h. Refrescats i amb el faro del Cabo de Palos a la vista continuem amb el convenciment de que arribar al final de la ruta es qüestió de minuts. Enrique i Miguel Angel decideixen quedar-se al xiringuito, que ja havia patit prou el cos!! La resta seguim endinsant-nos en zona urbana (el parc natural acaba en cala Reona), carrers, asfalt, algun tramet de camí i el faro continúa amagant-se, apareix, desapareix, ara hi ha que rodejar el port, i per fi a les 12 h estem als peus del mateix. Algú comenta amb gràcia aixó de “no hacer ejercicio fisico en las horas centrales del día”. En fí, l’aventura ha acabat i la platja i un caldero típic ens espera. En total, quasi 24 km i 4 hores d’activitat amb més de 800 metres de desnivell positiu. Podeu vore la ruta aquí.

A continuació teniu fotos principalment a partir de la zona del monte de las Cenizas. Les del primer tram podeu vore-les a la descripció de la ruta enllaçada a l’inici de l’article.

I una sequència d’una part de la senda vora el mar i tallats de roca negra típiques de la zona:

Aquesta entrada s'ha publicat en Corrent per la muntanya, Muntanya i etiquetada amb , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Una resposta a De Portman a Cabo de Palos

1. Víctor ha dit:

Xe! Quina llàstima no haver pogut estar amb vosaltres!