Per Sierra Nevada, corrent a més de 3000 metres

La temporada està finalitzant i cada volta les altes temperatures, DSC_0121les festes i vacances fan més dificultoses les eixides llargues. Ja vaig comentar que una de les solucions son eixir a còrrer de nit o anar-se’n a terres més fresques, com es el cas de Sierra Nevada on la topologia permiteix còrrer a prou altura. Dit i fet. Els novelders Javier, Victor, Vicente Sala, Luismi, Ayala i jo, juntament amb tres membres del Grup de Muntanya de Monòver (Juande, Ramón i Juan) formen la expedició. Viatge en el dia a Guadix i Jérez del Marquesado per a, des del refugi Postero Alto, començar a còrrer. Enfilem pel tallafocs cap a la “Piedra de los Ladrones” i ens encaminem al pic Juntillas, primer de la ensalada de tresmils, amb 3140 m. Amb unes vistes excepcionals de l’Alcazaba, Mulhacen i altres pics. Continuem cap al segón, el Cerro Pelao, amb 3182 m. I passem al tercer al qual arribem baixant: el Picón de Jérez (3090 m.). Tornem a muntar cap al Juntillas i enfilem per la divisoria, que en part està coberta de neu, fins al Cobatillas (3116 m.) i el Puntal de los Cuartos 3158 m. En este tram fem una paradeta per a batejar a Victor Cremades i a Vicente Mira que mai havien pujat a un tresmil i hui estaven posant-se les botes.2013-07-07 10_14_43

A continuació baixem fins al Collado de Buitreras (3000 m.) i muntar l’últim tresmil de la jornada: el Pico del Cuervo (3144 m.). Tornem a baixar al coll i per la ladera del Puntal de los Cuartos, ruta penosa per la inestabilitat i irregularitat de tota la ladera, enfilem cap al refugi de Peña Partía.

Des del refugi encara ens falten més de 16 km per a tornar al de Postero Alto, esta volta per sendes en les que podem còrrer a gust. La tornada la realitzem en tot eixe tram pel sender GR Sulayr.

En total, uns 37 km amb quasi 2200 m de desnivell positiu. Podeu comprovar la ruta en este enllaç. Amb això un poc desgastats, arribem a Postero Alto de nou, on una dutxa i un dinar contundent ajuden al cos a recuperar-se. Objectiu complit. Volia acabar la temporada, després de entrenaments i curses al voltant de mitjes maratons, amb un recorregut que fora un pas important per a aproximar-me a les maratons de muntanya. I vaja si ho he lograt finalitzant-lo i amb 8 hores de activitat continuada. Bona fita per a reemprendre la temporada en setembre.

Vos deixem amb uns videos de la ruta:

Aquesta entrada s'ha publicat en Corrent per la muntanya, General, Muntanya i etiquetada amb , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

4 respostes a Per Sierra Nevada, corrent a més de 3000 metres

1. Víctor ha dit:

Magnífic, Garci! Repetirem, no?

2. Vicente ha dit:

Garci crónica bonísima que m´ha fet reviure el dia tan bó que vam pasar.

3. Javi ha dit:

Buena crónica. A ver cuándo montamos otra de estas

4. remitjons ha dit:

Ja, ja, ja. Clar que repetirem. Hem de buscar un altre lloc espectacular per a que el desgast al cos valga la pena. De moment tenim una cita el 28 de juliol a Portman: ara al nivel del mar.